اولین چاه نفت دنیا فوران كرد!
جوانان امروز
جوان.ازدواج.خانواده

ادوین ال دریك 60 ساله كه خود را سرهنگ بازنشسته ارتش معرفی می كرد سرانجام تلاش هایش به نتیجه رسید و توانست با حفر چاه به نفت دست یابد.

برخلاف عقیده كارشناسان آن دوره ، ادوین دریك معتقد بود با حفر یك چاه ساده می توان نفت استخراج كرد. او یك چاه را به لطف یك سرمته كه به یك كابل متصل بود و توسط یك ماشین بخار به حركت درمی آمد ، حفر كرد.

هنگامی مته حفاری به عمق 23 متری رسید طلای سیاه از این چاه به بیرون فوران كرد. ادوین در همان روز نخست تولید جهانی نفت را دو برابر كرد! كاری كه تاكنون هرگز كسی موفق به انجام آن نشده است!.

نفت كه آن را در گذشته روغن سنگ می نامیدند از دوران باستان به عنوان یك پدیده حیرت آور طبیعی تلقی می شد. در بسیاری از نقاط جهان سفره های نفتی در سطح زمین قرار داشتند و حتی مردم بعضی از مناطق از آن به عنوان یك داروی پوستی استفاده می كردند.

تا اینكه در نیمه قرن نوزدهم میلادی از نفتی كه در سطح زمین وجود داشت برای روشنایی استفاده شد. سپس به فواید آن به عنوان یك منبع انرژی جانشین ذغال و ذغال سنگ پی بردند.

در روز 27 اوت سال 1859 میلادی نفت از نخستین چاه نفتی جهان در ایالت پنسیلوانیا آمریكا از دل زمین به بیرون فوران كرد

كشف نفت توسط دریك موجب شد جویندگان طلای سیاه به ایالت پنسیلوانیا هجوم بیاورند. منطقه از دكل های چاه ها پوشیده شد و بسیاری به ثروت رسیدند.درحالیكه سرهنگ دریك فاقد توانایی معامله و تجارت بود دچار فقر و فلاكت شد و در یك نوانخانه دولتی در ایالت پنسیلوانیا درگذشت.

به این ترتیب ، در روز 27 اوت سال 1859 میلادی نفت از نخستین چاه نفتی جهان در ایالت پنسیلوانیا آمریكا از دل زمین به بیرون فوران كرد.

ادوین ال دریك كه با حفر این چاه به نفت دست پیدا كرده بود ، در عین حال تنها تولیدكننده نفت در تاریخ جهان است كه تنها در جریان یك روز توانست تولید جهانی نفت را دو برابر كند!

پس از كشف نفت در پنسیلوانیا هزاران جوینده طلای سیاه به این ایالت هجوم آورده و ثروتمند شدند اما ادوین دریك دارای چنین اقبالی نبود و سرانجام از شدت فقر در یك نوانخانه دولتی درگذشت.

منبع : جام جم آنلاین
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 63
بازدید دیروز : 409
بازدید هفته : 1043
بازدید ماه : 1015
بازدید کل : 32240
تعداد مطالب : 138
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1